Τις συστηματικές μεθοδεύσεις και της σημερινής Κυβέρνησης με τις προσχηματικές εξοργιστικές προφάσεις για συνεχείς αναβολές στην κατασκευή του Φράγματος Αλμωπαίου – Καλής, καταγγέλλει με νέα Ερώτηση στη Βουλή (την έκτη μέσα σε δύο χρόνια για το ίδιο θέμα) ο Γιώργος Καρασμάνης.
Ο πρώην Υπουργός υπογραμμίζει ότι με τη σκόπιμη και ύποπτη κωλυσιεργία συντελείται μια εξοργιστική αδικία σε βάρος της Πέλλας η οποία στερείται ένα έργο πολλαπλής και τεράστιας σημασίας, αναπτυξιακής και οικονομικής. Ερωτά πού έχουν διοχετευτεί τα 436 εκατομμύρια που ο ίδιος είχε διασφαλίσει στο τρέχον Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020. Και καλεί την ηγεσία του Υπουργείου να δεσμευτεί για το πότε ακριβώς προτίθεται να δρομολογήσει την κατασκευή του Φράγματος.
Ακολουθεί η Ερώτηση:
ΘΕΜΑ: «Δημοπρατείστε άμεσα το Φράγμα Αλμωπαίου»
Εξοργιστικές είναι πλέον οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις και οι σκόπιμες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του Φράγματος Αλμωπαίου, ενός έργου τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας, που θα αρδεύσει δεκάδες χιλιάδες στρέμματα στις πεδιάδες Αλμωπίας, Σκύδρας και Γιαννιτσών, θα προστατέψει το Περιβάλλον (Τάφρος Τ66), θα ¨ρίξει¨ στην οικονομία του Νομού 400-500 εκατομμύρια ως έργο πολλαπλασιαστικού χαρακτήρα και θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
Ο Ερωτών, από τις 12/1/2017 μέχρι και τις 5/2/2019, έχει καταθέσει για το μείζον αυτό θέμα 5 (πέντε) Ερωτήσεις, για το πότε επιτέλους το έργο θα μπει σε τροχιά υλοποίησης. Οι απαντήσεις όμως τις οποίες έλαβε αποτελούν ένα συνονθύλευμα ανυπόστατων ισχυρισμών και απροκάλυπτων υπεκφυγών:
Στην πρώτη λένε ότι το έργο πρέπει να έχει ¨το στοιχείο της συμπληρωματικότητας σε σχέση με τα έργα του προηγούμενου ΠΑΑ 2007-2013 για να λάβει επιπλέον βαθμολογία¨. Και ακόμη ότι εκκρεμεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων – η οποία όμως, έχει σταλεί από το ΥΠΑΑΤ από τις 22/12/2014, έπρεπε να έχει εγκριθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2015, αλλά χρειάστηκαν… τριάμισι χρόνια για να την εγκρίνουν!
Με την ¨απάντηση¨ στη δεύτερη Ερώτηση, ισχυρίζονται ότι ¨για να προταθεί αυτό το έργο πρέπει να είναι φιλοπεριβαλλοντικό γιατί έτσι δίνεται προτεραιότητα στη χρηματοδότηση κατασκευής νέων φραγμάτων¨.
Στην τρίτη Ερώτηση ¨απαντούν¨ ότι επιτέλους εγκρίθηκε η προαναφερθείσα μελέτη – με καθυστέρηση 40 μηνών!
Στην τέταρτη, έχουν ¨ανακαλύψει¨ ότι χρειάζεται ένας δασικός δρόμος λίγων εκατοντάδων μέτρων και ότι απαιτείται… ακόμη μια μελέτη κατασκευής που σύμφωνα με έγκυρους μελετητές για να γίνει, μια εβδομάδα είναι υπεραρκετή! Επιπλέον επιστρατεύεται άλλη μια πρόφαση για καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της οριστικής μελέτης του έργου, με τον εξωφρενικό ισχυρισμό ότι για αυτόν τον δασικό δρόμο, απαιτείται και η πρόσληψη συμβασιούχου… αρχαιολόγου για να επιστατεί! Και ακόμη ότι, η αρμόδια Διεύθυνση Εγγείων Βελτιώσεων «θα» προτείνει το έργο αυτό στο τρέχον ΠΑΑ 2014-2020 και στο μέτρο 4.3.1.για την κατασκευή του – μια επιπλέον πρόφαση για την μεθοδευμένη καθυστέρηση!
Όσον αφορά την ¨απάντηση¨ στην πέμπτη Ερώτηση, είναι ένα ¨καρμπόν¨-αναμάσημα των ίδιων αστήρικτων δήθεν ¨επιχειρημάτων¨, με μία διαφορά: ¨Ότι ενώ στην προηγούμενη Ερώτηση έλεγαν ότι η Διεύθυνση Εγγείων Βελτιώσεων «θα» προτείνει το έργο στο τρέχον Πρόγραμμα, στην αμέσως επομένη πληροφορούν ότι το έργο δεν έχει προταθεί! Δηλαδή η ¨απάντηση¨ στην Πέμπτη Ερώτηση αναιρεί την ακριβώς προηγούμενη!
ΕΠΕΙΔΗ, όλοι οι παραπάνω ισχυρισμοί είναι ανυπόστατοι καθότι το έργο πληροί όλα τα κριτήρια, συμπληρωματικότητας, διαχρονικότητας, περιβαλλοντικά, παλαιότητας κλπ, δηλαδή όλες τις προϋποθέσεις. Καλύπτεται δε από τρία Προγράμματα: Από το ΠΑΑ 2000-2007 στο οποίο εντάχθηκε η προμελέτη, το ΠΑΑ 2007-2013 με την ένταξη της κύριας μελέτης και το τρέχον ΠΑΑ 2014-2020 στο οποίο έχει ενταχθεί η δημοπράτηση και κατασκευή του…
ΕΠΕΙΔΗ, το Φράγμα Αλμωπαίου, έχει ενταχθεί επί υπουργίας του υπογράφοντα ως τρίτο στα δέκα μεγάλα έργα που είχαν προταθεί στο ¨πακέτο Γιουνγκέρ¨…
ΕΠΕΙΔΗ, επίσης στο τρέχον ΠΑΑ 2014-2020 έχουν διασφαλιστεί 436 εκατομμύρια για την κατασκευή αρδευτικών έργων…
ΕΠΕΙΔΗ, επαναλαμβάνεται το ¨ίδιο έργο¨ που είχαμε δει το 2011, όταν για την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών και μικροκομματικών σκοπιμοτήτων ο τότε Υπουργός ακύρωσε τον καθόλα νόμιμο διαγωνισμό και προκήρυξε νέο, ακριβώς για να παραπέμψει την υλοποίηση του Φράγματος Αλμωπαίου στις καλένδες, τα δε χρήματα που προορίζονταν γι΄αυτό να διοχετευτούν σε άλλα έργα δικής τους επιλογής…
ΕΠΕΙΔΗ, εδώ και δεκατρία χρόνια, καρκινοβατεί αυτό το έργο πνοής με τεράστια οφέλη όχι μόνον για την Πέλλα αλλά και για την ευρύτερη περιοχή…
ΕΠΕΙΔΗ, από την προτελευταία απάντηση (στην τέταρτη Ερώτηση του υπογράφοντος) με την οποία είχαν προφασιστεί ότι χρειάζεται δασική μελέτη για την κατασκευή του δασικού δρόμου έχουν περάσει έξη μήνες…
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
· Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η δασική μελέτη για τον περιβόητο δρόμο των λίγων εκατοντάδων μέτρων – η οποία μπορούσε να ολοκληρωθεί σε λίγα 24ωρα;
· Τα 436 εκατομμύρια του ΠΑΑ 2014-2020 για την κατασκευή νέων φραγμάτων πού έχουν διοχετευτεί; (να κατατεθούν πλήρη στοιχεία).
· Έστω και την τελευταία στιγμή, έχει αντιληφθεί την τεράστια αδικία που συντελείται σε βάρος της Πέλλας από την οποία στερείται ένα έργο τεράστιας αναπτυξιακής και οικονομικής σημασίας;
· Προτίθεται επιτέλους να εντάξει το έργο στο μέτρο 4.3.1. και πότε ακριβώς;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Γιώργος Καρασμάνης