17η   Δεκέμβρη  2020

Πανελλαδική Μέρα Δράσης στην Εκπαίδευση

Εδώ και τώρα μέτρα για ανοιχτά σχολεία με ασφάλεια και υγιεινή!

Ούτε ένας μαθητής αποκλεισμένος!

Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση!

Μαζεύουμε χιλιάδες υπογραφές κάτω από το κάλεσμα των σωματείων μας!

http://www.petitions.gr/?p=337

Συναδέλφισσες –  Συνάδελφοι,

Η ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας από όλη την χώρα συντονίζουμε την δράση μας απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.

Από την αρχή της πανδημίας έχουμε βρεθεί δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, γιατί αυτό επιτάσσει πρώτα απ’ όλα ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να συνεχιστεί, με όσα μέσα έχουμε, η προσπάθεια στήριξης των μαθητών, έστω και μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάνουμε πράξη το σύνθημα «Δίπλα στους μαθητές μας με κάθε μέσο». Ωστόσο, ξέρουμε ότι αυτή η διαδικασία δεν αντικαθιστά με τίποτα τη δια ζώσης εκπαίδευση και έχουμε τις ίδιες ανησυχίες με τους γονείς, ώστε να μη «χαθεί» η σχολική χρονιά.

Ενώ κάνουμε όλη αυτήν την προσπάθεια, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας όλους αυτούς τους μήνες κοροϊδεύει. Παρουσιάζει μια εικονική πραγματικότητα για την κατάσταση στα σχολεία. Αφήνει χωρίς πρόσβαση στη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» πάνω από το 30% των μαθητών. Έχει την απόλυτη ευθύνη για την απίστευτη ταλαιπωρία μαθητών και εκπαιδευτικών, την όξυνση των ταξικών διαφοροποιήσεων, που εντείνονται όλο αυτό το διάστημα. Παραδέχεται κυνικά ότι η ανάγκη του λαού, για να προστατευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο από τους κινδύνους της πανδημίας, είναι ένα τεράστιο κόστος. Αντί για γενναία αύξηση των κλινών ΜΕΘ και επίταξη του ιδιωτικού τομέα, μειώνει κατά 600 εκατομ. € τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την υγεία. Δεν προχωρά σε μείωση των μαθητών ανά τμήμα, σε μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία, σε μαζικές προσλήψεις στην καθαριότητα των σχολείων, αλλά και σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Το μόνο που συνεχίζουν ακάθεκτοι, είναι να τσακίζουν τα δικαιώματά μας και τη ζωή μας, ξυλοφορτώνοντας και προσπαθώντας να τρομοκρατήσουν όσους αγωνίζονται και διεκδικούν. Όπως την περίοδο της πρώτης καραντίνας,  με το πολυνομοσχέδιο, που, εκτός άλλων, αύξησε τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα, εν μέσω πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας έρχεται στη δεύτερη καραντίνα για να καταθέσει το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EEK), με κλειστά σχολεία. Ένα νομοσχέδιο μακριά από την ανάγκη για ποιοτική και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση, που την υποβαθμίζει.

Μάλιστα, είναι τόσο ξεδιάντροποι, που μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο, βάζουν διατάξεις, όπως αυτή για τις τοπικές προσλήψεις αναπληρωτών από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που μετά τις τρίμηνες συμβάσεις, έρχονται να ολοκληρώσουν το σχέδιο για την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και να απαλλάξουν το Υπουργείο από την ευθύνη να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς για όλες τις ανάγκες των μαθητών, όποτε αυτές προκύπτουν. Ενώ, αυξάνοντας την ένταση του αυταρχισμού, το Υπουργείο έχει εντάξει στο νομοσχέδιο και διάταξη, που στην ουσία καταργεί την εκπροσώπηση των εργαζομένων στα υπηρεσιακά συμβούλια.

Αντίστοιχα, ο προϋπολογισμός που ετοιμάζουν για το 2021 δείχνει ξεκάθαρα ποιες είναι οι αγωνίες της κυβέρνησης. Δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ χαρίζουν απλόχερα στους μεγαλοεπιχειρηματίες, την ίδια στιγμή που μειώνουν, εν μέσω πανδημίας τις δαπάνες για την υγεία και κατά -1,17% τον προϋπολογισμό για την Παιδεία.

Τέρμα πια στην κοροϊδία! 

Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει ότι ο ιός δεν κολλάει στα σχολεία, είτε ότι περισσότεροι μαθητές στην τάξη δεν σημαίνει περισσότερος κίνδυνος διασποράς του ιού, η πραγματικότητα είναι πεισματάρα! Όλα τα αιτήματα που έχουν εδώ και καιρό τα σωματεία των εκπαιδευτικών, των γονιών και οι μαθητές είναι δίκαια.

Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση, γι’ αυτό και δε σταματάμε να διεκδικούμε όλα όσα είναι αναγκαία σήμερα, για να ικανοποιούνται τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα σύγχρονα εργασιακά δικαιώματά μας.

Δεν θα κλείσουμε το στόμα απέναντι στην προσπάθεια την κυβέρνησης να φορτώσει την κρίση στις πλάτες του λαού, να επιβάλει 10ωρη εργασία, απλήρωτες υπερωρίες, κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία, χτύπημα των σωματείων μας. Σε lockdown πρέπει να μπει η αντιλαϊκή πολιτική και όλοι όσοι την υπηρετούν.

Φωνάζουμε για όλα αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με υγιεινή και ασφάλεια, για τα μέτρα που πρέπει να παρθούν όσο τα σχολεία είναι κλειστά.

  • Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις.
  • Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες.
  • Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία.
  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας, ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
  • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους σύμβασης.
  • Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.
  • Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
  • Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους.
  • Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία και φροντιστηριακά μαθήματα αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία.
  • Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.

Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση μαζί με τις άθλιες διατάξεις για τις τοπικές προσλήψεις αναπληρωτών και για τη συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων.

Να γίνουν μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες στην εκπαίδευση. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.

Βάζουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες και όχι τα κέρδη των λίγων!

Μέσα από τα σωματεία μας που σε όλες τις περιόδους της πανδημίας δεν έχουν σταματήσει τη δράση τους, προχωράμε σε πανελλαδική μέρα δράστης στις 17 του Δεκέμβρη, ώστε να ακουστεί για άλλη μια φορά η φωνή μας! Προχωράμε σε παραστάσεις διαμαρτυρίας, συνεντεύξεις τύπου και άλλες αγωνιστικές δράσεις σε όλη τη χώρα, παίρνοντας όλα τα μέτρα προστασίας, που έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε πολύ καλύτερα από την κυβέρνηση να τηρούμε.

Την Πέμπτη 17 Δεκέμβρη στις 14:00 μμ                                                                          Παράσταση Διαμαρτυρίας του ΔΣ στην ΔΔΕ Πέλλας με όλα τα μέτρα προστασίας

 

Μαζεύουμε χιλιάδες υπογραφές κάτω από το κάλεσμα των σωματείων μας.

http://www.petitions.gr/?p=337

ΜΕ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ!

 

Για το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας

 

Η Πρόεδρος                                          Ο Γ. Γραμματέας

Παπαντωνίου Χρυσή                        Τραπεζανίδης Γιώργος

ΝΟMΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ                                    ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΕΚ ΣΤΙΣ «ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ»

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΟΥΝ  ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ  ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ  ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι,

Για μια ακόμη φορά Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας εργαλειοποιούν την πανδημία  και  φέρουν νομοσχέδια για ψήφιση στη Βουλή, όπως αυτό για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, με κλειστά σχολεία, έχοντας δέσει χειροπόδαρα το συνδικαλιστικό κίνημα, με απαγορεύσεις συγκεντρώσεων άνω των 9 ατόμων, για να μηδενίσουν τις αντιδράσεις.

Η Κυβέρνηση διατείνεται ότι πρόκειται για την  «αναβάθμιση» της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΚ). Κι ενώ θα περίμενε κανείς λογικά ότι ο όρος «αναβάθμιση» σημαίνει ότι  θα έχουμε καλύτερη υποδομή , σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία,  έρχεται ένα νομοσχέδιο  που δε προβλέπει τίποτε από αυτά! Όλοι οι τύποι των μονάδων της ΕΕΚ (ΕΣΚ, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ κλπ) θα στριμώχνονται στις ήδη υπάρχουσες απαρχαιωμένες δομές.  Προσαρμόζει την ΕΕΚ στις ανάγκες της αγοράς για φτηνό εργατικό δυναμικό και στις ειδικότητες που επιθυμούν οι τοπικές επιχειρήσεις, ιδιωτικοποιεί παραπέρα τις δομές της, δημιουργεί κατηγοριοποιήσεις μεταξύ των σχολείων της ίδιας βαθμίδας με τα Πρότυπα ΕΠΑΛ.

Το νομοσχέδιο για την ΕΕΚ αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο και είναι ενταγμένο στο περιβόητο “σχέδιο Πισσαρίδη”, που θέλει η κυβέρνηση να εφαρμόσει για την «ανάκαμψη της καπιταλιστικής οικονομίας». Σε αυτή την «εργασιακή ζούγκλα» θέλει το νομοσχέδιο να προσαρμόσει την ΕΕΚ και να βγάλει τους ανάλογους αποφοίτους. Είναι κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των εργοδοτών!

Συνάδελφοι – Συναδέλφισσες

το Νομοσχέδιο για την ΕΕΚ προβλέπει αναλυτικά:

  • Θεσμοθετεί τις διετείς μεταγυμνασιακές Επαγγελματικές  Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ), μαζί με τις ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ  κατατάσσονται στο επίπεδο 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Πρόκειται για σχολές που από την πρώτη ημέρα, ο μαθητής “ασκείται σε πρακτική άσκηση / μαθητεία” σε εργοδότες και παράλληλα παρακολουθεί θεωρητικά – εργαστηριακά μαθήματα. Θα παρέχουν ουσιαστικά Μαθητεία Ανηλίκων   χωρίς προβλεπόμενη αμοιβή (κι αν αυτή υπάρξει, θα καταβάλλεται από το κράτος – τσάμπα εργασία για τους εργοδότες), με εκπαίδευση δομημένη πάνω στη λογική της χαμηλής, ταχύρρυθμης ακόμα και εξ αποστάσεως κατάρτισης, χωρίς δυνατότητα περαιτέρω εκπαιδευτικής και επαγγελματικής εξέλιξης. Στην ουσία ετοιμάζει για την αγορά τους αυριανούς εργαζόμενους των 200€. Αναλώσιμους σε κάθε μεταβολή της αγοράς εργασίας

Δηλαδή, ο νέος, από την ηλικία των 15 ετών, διώχνεται από το σχολείο, οδηγείται στην κατάρτιση και στην ανήλικη εργασία. Ο μαθητής αποκόπτεται ακόμα πιο νωρίς από την γενική μόρφωση που παρέχεται, με τα μαθήματα γενικής παιδείας στα ΓΕΛ, αλλά και στα ΕΠΑΛ  η οποία είναι αναγκαία για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του και αποτελεί την βάση για την ολοκληρωμένη μετέπειτα επαγγελματική πορεία, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσει στη ζωή του.

  Δεν θα αποτελεί «συνειδητή επιλογή» των μαθητών όπως διατείνεται η Κυβέρνηση, αλλά συνειδητή επιλογή των επιχειρήσεων, της κυβέρνησης και της ΕΕ. Η διακοπή της σχολικής εκπαίδευσης από την ηλικία των 15 ετών και η πρόωρη στροφή στην κατάρτιση θα είναι λύση ανάγκης για τα παιδιά των εργατικών λαϊκών οικογενειών.

Δικαίωμα ίδρυσης ΕΣΚ δίνεται και σε άλλους φορείς του Δημοσίου (ΝΠΔΔ) αλλά  και σε ΝΠΙΔ, εργοδοτικούς φορείς και επιχειρήσεις. Στις σχολές αυτές εγγράφονται απόφοιτοι γυμνασίου, διδάσκουν εκπαιδευτές και όχι εκπαιδευτικοί, οι εκπαιδευτές προσλαμβάνονται από άγνωστο μέχρι στιγμής μητρώο εκπαιδευτών ως ωρομίσθιοι και με συμβάσεις έργου, ενώ Διευθυντές τους μπορεί να είναι και μη εκπαιδευτικοί.

  • Θεσμοθετεί νέα όργανα σε περιφερειακό (ΣΣΠΑΕ), κλαδικό και κεντρικό επίπεδο (ΚΣΕΕΚ)                                                                                                                                         Με το νομοσχέδιο αυτό εξειδικεύεται η κυρίαρχη στρατηγική επιλογή για την λεγόμενη αυτονομία και αποκέντρωση της εκπαίδευσης. Στα δύο νέα κεντρικά όργανα που ιδρύονται, το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) και το Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), καθοριστικό ρόλο και λόγο στο περιεχόμενο των σπουδών θα έχουν οι λεγόμενοι «κοινωνικοί εταίροι» δηλαδή οι επιχειρήσεις, εκπρόσωποι του ΣΕΒ και άλλων επιμελητηρίων, φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η ΓΣΕΕ κ.α.. Το ΥΠΑΙΘ αναλαμβάνει πλέον το ρόλο του συντονιστή και του εποπτεύοντος. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για να προσαρμόζεται και να καθορίζεται η ΤΕΕ και το περιεχόμενο σπουδών της με έναν «ευέλικτο» τρόπο σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρηματικών συμφερόντων, αγνοώντας και το γεγονός ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων ανθρώπων δεν πρέπει να οριοθετείται από την προοπτική της ανάπτυξης της οικονομίας σε τοπικό επίπεδο, αλλά λαμβάνοντας υπόψη και  την πρόοδο της επιστήμης, και τις τεχνολογικές εξελίξεις και έναν μακροπρόθεσμο προγραμματισμό για την χώρα και το λαό της.

 

  • Ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. Η ίδρυση και κυρίως ο σκοπός και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των Πρότυπων ΕΠΑΛ δείχνουν το τι θα επακολουθήσει σε όλη την δημόσια εκπαίδευση συνολικά.

Εκτός απ’ τον στόχο για τη στήριξη και την εφαρμογή των σχεδιασμών της Ε.Ε.Κ. με την ουσιαστική συμμετοχή της αγοράς, σκοπός της λειτουργίας των Πρότυπων ΕΠΑΛ είναι η ενίσχυση του βαθμού Αυτονομίας των ΕΠΑ.Λ «με ενεργό ρόλο των εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας», δηλαδή των Δήμων, των τοπικών εκπροσώπων της αγοράς και των επιχειρήσεων που θα έχουν τον πρώτο λόγο στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στους τομείς και τις ειδικότητες που θα μεταβάλλονται συχνότατα, συμπαρασύροντας και τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Προβλέπεται και η δυνατότητα για 6ωρη μη αμειβόμενη πρακτική άσκηση ανηλίκων – μαθητών σε όλες τις τάξεις των ΕΠΑΛ – σε χώρους εργασίας, πράγμα που σημαίνει και αντίστοιχη απώλεια διδακτικών ωρών ενώ  για  πρώτη φορά ο χώρος εργασίας θα είναι χώρος παροχής τυπικής εκπαίδευσης σε επίπεδο λυκείου. Ανοίγει ο δρόμος για την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

 

  • Στα Πρότυπα ΕΠΑΛ θα εφαρμοστεί το πλέον σκληρό σύστημα αξιολόγησης με βάση το «σύστημα διοίκησης ποιότητας» που ακολουθείται στις επιχειρηματικές παραγωγικές μονάδες. Οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως αντικείμενα παραγωγής χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένα κοινωνικοοικονομικό κριτήριο. Σε αυτά τα σχολεία θα διδάσκει και το ανάλογο εκπαιδευτικό προσωπικό με αυξημένα προσόντα. Καθιερώνεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, της εκπαιδευτικής μονάδας αλλά και των εκπαιδευτικών, η οποία θα αποτελέσει οδηγό για την γενικευμένη εφαρμογή της και στα υπόλοιπα ΕΠΑΛ.

 

  Η αξιολόγηση στα Πρότυπα ΕΠΑΛ θα γίνεται με βάση:

α) Τις Εισροές που περιλαμβάνουν τους εκπαιδευτικούς και τα προσόντα τους, την υλικοτεχνική υποδομή σε διδακτικό υλικό, τα προγράμματα και αυτονόητα τους μαθητές

β) Τις Διαδικασίες που περιλαμβάνουν τις διδακτικές μεθόδους και την εφαρμογή τους και

γ) Τις Εκροές που αφορούν τα μαθησιακά αποτελέσματα.

 

Οι συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς

 Οι συνέπειες για το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών προβλέπονται δυσοίωνες. Εφόσον μετά από τις εισηγήσεις των Σ.Σ.Π.Α.Ε. (Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας) προκύπτουν καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων αλλά και  ή μεταφορά τους από τα ΕΠΑ.Λ στις Ε.Σ.Κ.(προβλέπεται να μην υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις στην ΕΕΚ.).Οδηγούμαστε έτσι με μαθηματική ακρίβεια σε πλεόνασμα προσωπικού σε κάποιες ειδικότητες εκπαιδευτικών.

Η αλλαγή των ειδικοτήτων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, θα έχει ως αποτέλεσμα την άτακτη ανακατανομή οργανικών θέσεων και καθηγητές με μεγάλη προϋπηρεσία θα βρεθούν χωρίς ωράριο.

 

  Είναι επίσης προφανές ότι με την ίδρυση των Ε.Σ.Κ. θα παρατηρηθεί μείωση του μαθητικού δυναμικού στα ΕΠΑΛ με άμεση επίπτωση στις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών αφού στις Ε.Σ.Κ. δεν θα διδάσκουν εκπαιδευτικοί αλλά «εκπαιδευτές».

 

Επίσης, οι συντάκτες του νομοσχεδίου, μειώνουν θέσεις ευθύνης από τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑ.Λ. – Ε.Κ. και ταυτόχρονα αυξάνουν τις αμοιβές – επιδόματα στα στελέχη κατάρτισης (διευθυντές / υποδιευθυντές ΙΕΚ και διευθυντές Ε.Σ.Κ).

  Αντικατάσταση σε όλες τις δομές μέρους ή όλου του προγράμματος σπουδών από εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μετά την ολοκλήρωση των προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης χορηγείται κανονικά Βεβαίωση Επαγγελματικής Κατάρτισης και δυνατότητα στη συνέχεια συμμετοχής σε πιστοποιήσεις του ΕΟΠΠΕΠ. Έχουμε, δηλαδή, γενίκευση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και αντικατάσταση της δια ζώσης. Η πλούσια εμπειρία της περιόδου της πανδημίας, όπου εφαρμόστηκε η τηλεκπαίδευση επιβεβαιώνει τον αντιπαιδαγωγικό της χαρακτήρα και το γεγονός ότι είναι ανεφάρμοστη σε εργαστηριακά μαθήματα. Είναι φανερό ότι ο αποκλειστικός λόγος για την υιοθέτηση αυτών των ρυθμίσεων είναι η μείωση του κόστους της ΕΕΚ. Αλλά αυτό δε μπορεί να θεωρείται αναβάθμιση.

  Εμπορευματοποίηση της ΕΕΚ και παρέμβαση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Στο ν/σ προβλέπεται η εισαγωγή των αποφοίτων των ΙΕΚ στα Πανεπιστήμια με κατατακτήριες εξετάσεις. Θυμίζουμε ότι το 50% των ΙΕΚ αυτή τη στιγμή είναι ιδιωτικά. Το μέτρο αυτό σε συνδυασμό με την κατάργηση των Δημοσίων ΙΕΚ που έχουν λιγότερους από 250 σπουδαστές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και 100 στην υπόλοιπη Ελλάδα, θα διευρύνει την ιδιωτική πρωτοβουλία σε αυτό τον τομέα, προσφέροντας τους νέους που επιθυμούν να εισαχθούν στα πανεπιστήμια ως «πελάτες». Να σημειωθεί ότι είναι η 1η φορά που εισάγονται σε ΑΕΙ υποψήφιοι από κατώτερη βαθμίδα χωρίς Πανελλαδικές εξετάσεις.

  Ενίσχυση των μηχανισμών πιστοποίησης. Διατηρείται το καθεστώς πιστοποίησης που σημαίνει ότι το πτυχίο δεν συνεπάγεται επαγγελματικά δικαιώματα. Η πιστοποίηση που μέχρι τώρα είναι στον ΕΟΠΠΕΠ και δεν είναι δωρεάν, προβλέπεται με το ν/σ να διεξάγεται από ιδιωτικούς φορείς, με χαράτσι – δωράκι στους ιδιώτες, σε βάρος των αποφοίτων της ΕΕΚ.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, να καταδικάσουν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης που υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα των μαθητών μας. Να απορρίψουν στο σύνολό τους τις επιχειρούμενες αναδιαρθρώσεις

  Δυναμώνουμε τον συλλογικό αγώνα για πραγματική αναβάθμιση της ΕΕΚ, για σύγχρονη επαγγελματική μόρφωση, δουλειά με δικαιώματα, πτυχία με αξία.

Διεκδικούμε:

  • Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό της ΕΕΚ
  • Σύγχρονη και επαρκή εργαστήρια για όλες τις δομές της ΕΕΚ, εξοπλισμός και υποδομές
  • Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων για να μπορούν οι σπουδαστές να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν
  • Μαζικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών
  • Ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας,
  • Πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας/πρακτικής άσκησης
  • Μόνη προϋπόθεση για τη δουλειά, όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα να δίνονται με το πτυχίο. Κατάργηση της πιστοποίησης.

 

Για το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας

 

Η Πρόεδρος                                           Ο Γ. Γραμματέας

Παπαντωνίου Χρυσή                             Τραπεζανίδης Γιώργος

 

 

Για την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των μαθητών στο 1ο τετράμηνο

 

Συνάδελφοι – Συναδέλφισσες,

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας αφού προσπάθησαν να πείσουν την κοινωνία ότι όλα βαίνουν καλώς με την εξ αποστάσεως  εκπαίδευση και ότι η εξ αποστάσεως είναι κανονική εκπαίδευση έπεισαν στο τέλος και τους εαυτούς τους! Έτσι εξηγείται η εγκύκλιος που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας για αξιολόγηση των μαθητών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Η κυβέρνηση σπάει όλα τα κοντέρ της πολιτικής αναλγησίας. Από τη μια, σπεύδει να χαρίσει εκατομμύρια στους κλινικάρχες και στα ΜΜE. Από την άλλη, «αδυνατεί» να προσφέρει Η/Υ, αξιόπιστο διαδίκτυο ή ακόμα και ρεύμα σε χιλιάδες μαθητές λαϊκών οικογενειών, για να έχουν ισότιμη πρόσβαση στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Την ίδια στιγμή, «κόπτεται» να προλάβει την αξιολόγηση των μαθητών προσποιούμενη δήθεν ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται κανονικά.

Τα λόγια στερεύουν μπροστά στην εικόνα των μαθητών που ξεσπιτώνονται για να βρουν σύνδεση internet στο καφέ της γειτονιάς ή στο σπίτι του φίλου τους. Πώς μπορεί η οθόνη να αντικαταστήσει το εργαστήριο, το πείραμα, την ζωντανή παρατήρηση στη φύση και την κοινωνική ζωή; Αυτό που «ενδιαφέρει» την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ είναι η αξιολόγηση των μαθητών και μάλιστα σε ένα περιβάλλον εχθρικό και αντιεκπαιδευτικό!

Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειες τους, αξιοποίησε κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας.

Ο βαθμός του 4μήνου είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο.

  Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο 1ο τετράμηνο προκαλούν και έχουν αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα, γιατί όλοι γνωρίζουμε τις συνθήκες που γίνονται τα μαθήματα, στο κρεβάτι, με τις πιζάμες, με την παρουσία των γονιών. Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι οι μαθητές θα αξιολογηθούν από την συμμετοχή τους στο «τηλεμάθημα». Και ο μαθητής που λέει ότι δεν έχει μικρόφωνο, ότι δεν έχει ήχο, ότι δεν είναι καλή η σύνδεση, ότι τελείωσε η μπαταρία του κινητού του ή τα μεγαμπάιτ; Πώς θα κριθεί η συμμετοχή του στο μάθημα; Μέσω chat; Ακόμα χειρότερα ο μαθητής που δεν έχει τάμπλετ ή ίντερνετ;

Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας προκαλούν αγανάκτηση, γιατί γελοιοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς. Θα αξιολογήσουμε τους μαθητές μας με τρεις βδομάδες ανοιχτά σχολεία; Θα βάλουμε βαθμό χωρίς να θυμόμαστε το πρόσωπο του μαθητή μας; Θα βάλουμε βαθμό που μπορεί να καθορίσει το απολυτήριο του Γυμνασίου ή του Λυκείου, χωρίς να έχουμε ακούσει τη φωνή του;

  Η αγωνία των εκπαιδευτικών, η απόγνωση των γονιών, η ταλαιπωρία των μαθητών ξεχειλίζουν. Οι επιστολές, οι καταγγελίες, οι διαμαρτυρίες κατακλύζουν την ειδησεογραφία. Μόνο το Υπουργείο Παιδείας μένει ασυγκίνητο. Έχει κοπεί η σύνδεση με τη σχολική πραγματικότητα. Ίσως να φταίει ο πάροχος… ίσως να φταίει η εξ αποστάσεως σχέση που έχει επιλέξει να έχει με την εκπαιδευτική κοινότητα. Το σίγουρο είναι ότι οι αποφάσεις, οι νόμοι, οι εγκύκλιοι, οι πράξεις και κυρίως η απραξία τους είναι το χειρότερο τρολάρισμα για τους ίδιους και την πολιτική τους.

  Το Υπουργείο Παιδείας έχει δοκιμαστεί στην αποτελεσματικότητα να λύνει τα προβλήματα και έχει κριθεί ανεπαρκές. Ας βελτιώσει τις επιδόσεις του το Υπουργείο, εμείς έτσι κι αλλιώς με κάθε μέσο φροντίζουμε για τις επιδόσεις των μαθητών μας!

Οι εκπαιδευτικοί δεν  θα γίνουμε κομπάρσοι στην οπερέτα του Υπουργείου, δεν θα νομιμοποιήσουμε τις αντιπαιδαγωγικές κατευθύνσεις. Καλούμε τους συναδέλφους να αγνοήσουν την απαράδεκτη εγκύκλιο του Υπουργείου και μην υλοποιήσουν την «εξ αποστάσεως αξιολόγηση» των μαθητών.

Απαιτούμε:

  • Να παρθεί πίσω η εγκύκλιος για την αξιολόγηση των μαθητών
  • Να γίνει αναπροσαρμογή της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης
  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να αραιώσουν οι μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής)
  • Να εξασφαλιστεί η άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία
  • Να δοθεί παράταση στο 1ο τετράμηνο ώστε να καλυφθούν κενά και ελλείψεις και να αξιολογηθούν δια ζώσης οι μαθητές. Αν τα σχολεία παραμείνουν κλειστά να υπολογισθεί ο βαθμός του 2ου τετραμήνου για την τελική βαθμολογία.

 

Για το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας

 

Η Πρόεδρος                                           Ο Γ. Γραμματέας

Παπαντωνίου Χρυσή                        Τραπεζανίδης Γιώργος

 

Κυβέρνηση & ΥΠΑΙΘ

 ετοιμάζουν προσλήψεις αναπληρωτών μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας βρήκαν την πανδημία ως ευκαιρία να επιτεθούν και να «θάψουν» ό,τι εργασιακό δικαίωμα μας έχει απομείνει.

Στην προκειμένη περίπτωση, ξανά εν μέσω lockdown και περιορισμών, φέρνουν μέσα στο σχέδιο νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση στο άρθρο 114, νέο τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών. Δεν έφτανε που οι συνάδελφοι αναπληρωτές επιδίδονται στο μάζεμα οποιασδήποτε πιστοποίησης και δεξιότητας προκειμένου να προσληφθούν για 9 μήνες (στην καλύτερη περίπτωση), δεν έφτανε που με πρόσχημα την πανδημία προσλαμβάνονται ως 3μηνίτες, έρχεται τώρα το νέο φρούτο – τρόπος πρόσληψης που ακούει στο όνομα «Τοπική πρόσκληση πρόσληψης ωρομισθίων». Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, «σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη προσωρινού αναπληρωτή» θα μπορεί να γίνεται πρόσληψη αναπληρωτή από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης και αν υπάρχει έλλειψη ωρομισθίων τότε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης θα καταρτίζει πίνακες σε τοπικό επίπεδο.

Ήδη, σαν έτοιμοι από καιρό, Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας υλοποιούν κατά γράμμα το «σχέδιο Πισσαρίδη», που μεταξύ άλλων προβλέπει την αποκέντρωση της εκπαίδευσης με πέρασμα των αρμοδιοτήτων πρόσληψης στην Τοπική Διοίκηση και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Αυτό θα σημάνει κατάφορη παραβίαση των πινάκων που έχουν δημιουργηθεί, αφού το ποιος θα δουλεύει δε θα σχετίζεται με την κατάταξή του στους τελευταίους πίνακες αλλά θα εξαρτάται από τις «εξαιρετικές περιπτώσεις» που θα συντρέχουν σε τοπικό επίπεδο!

Επιπλέον, οι «εξαιρετικές περιπτώσεις» και οι «αντικειμενικοί λόγοι» θα εμφανίζονται μετά την πρώτη φάση, για την κάλυψη των χιλιάδων ωρών που παραμένουν ακάλυπτες στις σχολικές μονάδες και προφανώς η επιλογή του ωρομισθίου θα κοστίζει λιγότερο από έναν αναπληρωτή πλήρους ωραρίου.

Τέλος, οι συνάδελφοι θα εξαρτώνται πλήρως από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, αφού αυτός θα έχει την ευθύνη να εκδώσει την τοπική πρόσκληση και την κύρωση του πίνακα, ανοίγοντας με αυτόν τον τρόπο τους ασκούς του Αιόλου σε κάθε λογής ρουσφέτια και πελατειακές σχέσεις. Υπενθυμίζουμε πως υπάρχει αρνητική πείρα από την περίοδο που με συνέντευξη στον Διευθυντή του σχολείου αργότερα ο Διευθυντής εκπαίδευσης κανόνιζε την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και την Ενισχυτική Διδασκαλία. Διαδικασία που σταμάτησε με την ένταξη και αυτών των προγραμμάτων στους πίνακες οι οποίοι τώρα θα παρακάμπτονται.

Εδώ και τώρα, το Υπουργείο να πάρει πίσω το νομοθετικό έκτρωμα που προωθεί ακόμα περισσότερο τη μισή δουλειά, τη μισή ζωή, που υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Οι συνάδελφοι, συσπειρωμένοι στα σωματεία τους, να δυναμώσουν τον αγώνα για μόνιμη, σταθερή δουλειά, για μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν στην εκπαίδευση.

Για το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας

 

Η Πρόεδρος                                Ο Γ. Γραμματέας

Παπαντωνίου Χρυσή                        Τραπεζανίδης Γιώργος

 

Το Υπουργείο Παιδείας εμμένει στον αυταρχισμό του σε σχέση με τα Υπηρεσιακά Συμβούλια! Προχωρά σε νέο πραξικόπημα!

 

Συνάδελφοι – Συναδέλφισσες,

Μετά τις «ψευτοεκλογές» παρωδία για την ανάδειξη αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια και την συντριπτική – καθολική αποχή  από αυτές σύσσωμου του κλάδου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχωρά ένα βήμα παραπέρα τον αντιλαϊκό και αντιδημοκρατικό της κατήφορο.

Στο ν/σ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που εισήγαγε στη Βουλή φέρνει άρθρο με το οποίο αντικαθιστά τα αιρετά μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων στην κυριολεξία με…όποιον βρεθεί. Συγκεκριμένα προβλέπει ότι «εφόσον δεν είναι η δυνατή η συγκρότηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων λόγω μη ανάδειξης επαρκούς αριθμού εκπροσώπων τους μετά την ολοκλήρωση της εκλογικής διαδικασίας ή μη αποδοχής του  διορισμού τους ή παραίτησής τους  ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, τα εν λόγω συμβούλια συγκροτούνταιαπό ισάριθμους διευθυντές σχολικών μονάδων ή εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης…»

Το Υπουργείο Παιδείας παραμένει αμετανόητο και εμμένει στον αυταρχισμό και στην επιβολή «με το έτσι θέλω» της πολιτικής του. Αφού δεν έπιασαν οι απειλές, οι καταναγκαστικές υποψηφιότητες, η διαστρέβλωση και τα ψέματα, η κινητοποίηση του διοικητικού και κομματικού μηχανισμού της κυβέρνησης και τους γύρισε την πλάτη πάνω από το 93% των εκπαιδευτικών, μετά και την δηλωμένη απόφαση όσων φέρονται να εκλέχθηκαν από τις εκλογές παρωδία να παραιτηθούν, φέρνει τέτοιες κατάπτυστες διατάξεις.

  Επί της ουσίας η ΝΔ προχωρά στον αποκλεισμό των εκπροσώπων των εργαζομένων από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και έρχονται τώρα να ολοκληρώσουν το προσχεδιασμένο έγκλημα και να τα καταργήσουν στην πράξη. Με τις αλλαγές αυτές παραβιάζεται και στην ουσία του το Π.Δ. 1/2003 που προβλέπει τη συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων, αφού οι τελευταίοι εξοβελίζονται από αυτά, πρώτη φορά μάλιστα μετά την καθιέρωση τους.

Παραβιάζονται οι διατάξεις ακόμα και του ν. 1264 που ορίζουν τις διαδικασίες αναπλήρωσης μελών που παραιτούνται. Ο κατήφορος δεν έχει πάτο!

Ας μην προτρέξουν κάποιοι να δηλώσουν την προθυμία τους να συμμετέχουν για να «μην χαθεί ο αιρετός από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια». Το σύνολο των εκπαιδευτικών, οι ΕΛΜΕ και οι Σύλλογοι Π.Ε. δεν στήριξαν τις «εκλογές παρωδία», δεν στήριξαν την κυβερνητική παρέμβαση, τον κρατικό έλεγχο και τη νοθεία.

  Κανένα αποτέλεσμα των «ψευτοεκλογών» δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί. Η διαδικασία της 7ης Νοεμβρίου θεωρείται ως μη γενόμενη. Δεν υπάρχουν «εκλεγμένοι» αιρετοί και κάθε απόπειρα ορισμού τους είναι παράνομη. Οι αιρετοί είναι ήδη παραιτημένοι και η κυβέρνηση αυτό το γνωρίζει. Ο κυβερνητικός εκβιασμός δεν θα περάσει!

  Στη νέα πρόκληση του Υπουργείου Παιδείας όλοι οι εκπαιδευτικοί απαντάμε με ενότητα. Κανείς διευθυντής, κανείς εκπαιδευτικός να μη δεχθεί να στηρίξει τα κυβερνητικά σχέδια, να συμμετέχει σε αυτά τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. 

Απαιτούμε:

  • Να αποσυρθεί το άρθρο του ν/σ που προβλέπει την κατάργηση των αιρετών
  • Να καταργηθεί η τροπολογία του ΠΔ 1/2003 που προβλέπει «ηλεκτρονικές ψηφοφορίες»
  • Να παραταθεί η θητεία των αιρετών, όπως έγινε σε όλα τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, και να πραγματοποιηθούν εκλογές δια ζώσης όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν

 

Για το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας

 

Η Πρόεδρος                                           Ο Γ. Γραμματέας

Παπαντωνίου Χρυσή                        Τραπεζανίδης Γιώργος