Ένας εκπαιδευτικός έχει το προνόμιο να επικοινωνεί με το μέλλον, αυτό εκπροσωπούν οι μαθητές/μαθήτριες ήτοι τα υποκείμενα και οι πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Γίνεται αποδέκτης ποικίλων συγκινήσεων και μάρτυρας της διαπλαστικής δύναμης της παιδείας, που εκπαιδεύει μυαλά και σμιλεύει χαρακτήρες. Μια τέτοια συγκίνηση, στον απόηχο της μεγάλης εθνικής εορτής, επιθυμώ να μοιραστώ μαζί σας. Ως είθισται, κάθε φορά, παραμονή της εθνικής επετείου, μετά το πέρας της σχολικής εορτής, η διεύθυνση της σχολικής μονάδας παραδίδει τη Σημαία στον άριστο, κατά τεκμήριο, μαθητή ή μαθήτρια…
Υπ’ αυτή την έννοια, με περισσή συγκίνηση, παρέδωσα τη Σημαια στην άριστη, από πλευράς ήθους και επίδοσης, μαθήτρια του Σχολείου. Ένα χαρισματικό παιδί, η επιτομή της ανεπιτήδευτης ευγένειας, που χάριν της θέλησης, της επιμονής και της συνέπειας, που επέδειξε κατά το χρόνο της φοίτησής της, υπερέβη κάθε δυσκολία, ούσα μαθήτρια Ινδικής καταγωγής, κατακτώντας στο τέλος το σεβασμό, την αναγνώριση και την εκτίμηση των συμμαθητών και των καθηγητών της. Ένα παιδί με υποσχόμενο μέλλον, που στο πρόσωπό του η χώρα, αύριο, θα βρεί μία “πρέσβειρα” των θέσεών της. Ένα παιδί που την πορεία του στο χωροχρόνο, στο διηνεκές, θα σφραγίζει η ελληνική παιδεία…
Ένα ακόμη παιδί, από τους πολλούς αλλοεθνείς μαθητές του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, που αποτελεί φωτεινό παράδειγμα και τρανή απόδειξη της τεράστιας αφομοιωτικής δύναμης του ελληνικού λόγου με αιχμή την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό. Που μετέχει της ελληνικής παιδείας, ευλογία και προνόμιο, με όχημα ένα σχολείο με σύγχρονες προοδευτικές δομές. Ένα σχολείο που διέπεται από δημοκρατικό πνεύμα, διακρίνεται από παιδαγωγικό άρωμα και χαρακτηρίζεται από διαπολιτισμικό προσανατολισμό. Ένα σχολείο που δρα και αναπνέει στο πλαίσιο μιας ανοιχτής κοινωνίας, που “μιλά” στο μυαλό των παιδιών, που διακρίνεται από περίσσευμα ανοχής, ευθύνης και αλληλεγγύης για τον άλλο, τον διαφορετικό άνθρωπο…
*Πολιτικός Επιστήμων – Τ.Γεωπόνος – Παιδαγωγός