Αθήνα 5 Μαρτίου 2015 – Το επίπεδο τιμών κάθε προορισμού αποτελεί αναμφισβήτητα έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που καθορίζει αν θα είναι η τελική ή όχι επιλογή του ταξιδιώτη. Οι μεταβολές ανά προορισμό είναι αξιοσημείωτες και πολλές φορές ιδιαίτερα σημαντικές. Πώς διαμορφώθηκαν, λοιπόν, οι τιμές σε ετήσια και μηνιαία βάση, τόσο σε προορισμούς της Μακεδονίας, όσο και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς; Ποιες οι τιμές των ευρωπαϊκών; Αυτά είναι τα αποτελέσματα του Καταλόγου Ξενοδοχειακών τιμών της www.trivago.gr (trivago Hotel Price Index (tHPI)) για το μήνα Μάρτιο 2015.
press_trivago_logo

Σύγκριση μέσων ξενοδοχειακών τιμών ελληνικών προορισμών:

Στους ελληνικούς προορισμούς, παρατηρείται ότι οι περισσότεροι είχαν μειωτικές τάσεις στις τιμές τους, με κυριότερη την Καστοριά, η οποία για το μήνα Μάρτιο άγγιξε ποσοστό μείωσης έως και 20 τοις εκατό. Αρκετά μεγάλες μειώσεις υπήρξαν τόσο στην Καβάλα, όσο και στην Πάτρα, με ποσοστά 13 και 10 τοις εκατό αντίστοιχα. Από τους ελληνικούς προορισμούς δεν έλειπαν και οι αυξήσεις στις τιμές, με κυριότερη αυτή στη Μονεμβασιά, όπου η ετήσια μεταβολή άγγιξε το 15 τοις εκατό και αντίστοιχα το 21 τοις εκατό σε μηνιαία βάση.

Σε μηνιαία βάση, σημαντική φαίνεται η μείωση τιμών στην Ξάνθη, όπου ελλατώθηκαν κατά 19 τοις εκατό, όπως και στη Λάρισα.

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι κυριότερες από τις μεταβολές ξενοδοχειακών τιμών στους ελληνικούς προορισμούς:

Προορισμός Μαρ. 2014 (euro) Φεβ. 2015 (euro) Μαρ. 2015 (euro) Ετήσια μεταβολή Μηνιαία μεταβολή

Αθήνα 72 75 82 14 9
Θεσσαλονίκη 74 77 77 4% 0%
Πάτρα 68 64 61 -10% -5%
Αράχωβα 102 119 113 11% -5%
Ναύπλιο 74 81 79 7% -2%
Καρπενήσι 67 62 67 0% 8%
Ιωάννινα 75 67 69 -8% 3%
Βόλος 92 80 88 -4% 10%
Καστοριά 75 61 60 -20% -2%
Καβάλα 100 86 87 -13% 1%
Ξανθη 65 74 60 -8% -19%
Πορταριά 77 68 75 -3% 10%
Καλαμπάκα 60 65 59 -2% -9%
Αλεξανδρούπολη 72 74 72 0% -3%
Μονεμβασιά 55 52 63 15% 21%
Λάρισα 69 80 65 -6% -19%

Διαμόρφωση τιμών σε προορισμούς της Μακεδονίας

Επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον στους προορισμούς της Μακεδονίας, είναι εμφανές ότι οι ξενοδοχειακές τίμες έχουν ακολουθήσει κυρίως μειωτικές τάσεις, με κυριότερο το ποσοστό στην Ουρανούπολη που άγγιξε το 31 τοις εκατό σε σχέση με πέρυσι, ενώ σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα μειώθηκε κατά 10 τοις εκατό. Αρκετά μεγάλη μείωση παρουσιάζεται και στην Καστοριά, όπως προαναφέρθηκε, με τις ξενοδοχειακές τιμές να μειώνονται σε ετήσια βάση κατά 20 τοις εκατό, ενώ σε μηνιαία κατά δύο τοις εκατό. Σημαντική μείωση φαίνεται να έχουν και οι τιμές στην Καβάλα, όπου ελαττώθηκαν κατά 13 τοις εκατόσε σχέση με πέρυσι. Η μόνη πόλη που παρουσίασε άυξηση συγκριτικά με το προηγούμενο έτος είναι η Θεσσαλονίκη, με τιμές που ανέβηκαν κατά τέσσερα τοις εκατό, μένοντας ωστόσο σταθερές συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι κυριότερες από τις μεταβολές ξενοδοχειακών τιμών σε προορισμούς της Μακεδονίας:

Προορισμός Μαρ. 2014 (euro) Φεβ. 2015 (euro) Μαρ. 2015 (euro) Ετήσια μεταβολή Μηνιαία μεταβολή
Καστοριά 75 61 60 -20% -2%
Θεσσαλονίκη 74 77 77 4% 0%
Καβάλα 100 86 87 -13% 1%
Ουρανούπολη 65 50 45 -31% -10%
Ελατοχώρι 73 75 71 -3% -5%

Διακρατική σύγκριση μέσων ξενοδοχειακών τιμών:

Η κατάταξη μεταβολών των ξενοδοχειακών τιμών, τόσο σε μηνιαία όσο και σε ετήσια βάση, διαμορφώνεται με την Ελβετία να καταλαμβάνει την πρώτη θέση, παρουσιάζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό ετήσιας αύξησης και την Ελλάδα, μαζί με την Ισπανία, να ακολουθουν δεύτερες. Πιο συγκεκριμένα, η Ελβετία παρουσίασε ετήσια μεταβολή της τάξεως του 15 τοις εκατό, με την Ελλάδα και την Ισπανία να ακολουθούν με αύξηση τιμών ίση με 14 τοις εκατό. Στον αντίποδα, πρώτη στις μειώσεις έρχεται η Ρωσία, όπου συνεχίζονται οι μειώσεις στις ξενοδοχειακές τιμές, αυτή τη φορά με ετήσια μεταβόλη της τάξεως του 34 τοις εκατό.

Αξιοσημείωτες αυξητικές τάσεις φαίνεται να έχουν και οι τιμές στην Αυστρία, το Βέλγιο και την Πορτογαλλία, οι οποίες σε μηνιαία βάση αυξήθηκαν κατά εννέα τοις εκατό. Μόλις κατά ένα τοις εκατό λιγότερο διαμορφώθηκαν οι τιμές στην Τσεχία, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 10 τοις εκατό σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, μειωμένες ωστόσο σε σχέση με το 2014 κατά τρία τοις εκατό.

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι κυριότερες από τις μεταβολές ξενοδοχειακών τιμών στους διεθνείς προορισμούς:

Προορισμός Μάρ. 2014 Φεβ. 2015 Μάρ. 2015 Ετήσια μεταβολή Μηνιαία μεταβολή
Αυστρία 122 119 130 7% 9%
Βέλγιο 112 107 117 4% 9%
Κροατία 79 84 85 8% 1%
Κύπρος 75 73 76 1% 4%
Τσεχία 79 70 77 -3% 10%
Φινλανδία 123 122 125 2% 2%
Γαλλία 126 117 124 -2% 6%
Γερμανία 103 104 107 4% 3%
Ελλάδα 73 79 83 14% 5%
Ιταλία 113 107 116 3% 8%
Ολλανδία 113 107 114 1% 7%
Νορβηγία 149 143 151 1% 6%
Πορτογαλλία 77 75 82 6% 9%
Ρωσία 103 69 68 -34% -1%
Ισπανία 90 90 103 14% 14%
Σουηδία 141 133 135 -4% 2%
Ελβετία 201 216 232 15% 7%
Τουρκία 102 90 105 3% 17%
Ηνωμένο Βασίλειο 130 136 145 12% 7%

*Οι μέσες τιμές προκύπτουν από τη βάση δεδομένων της trivago έπειτα από τη σύγκριση τιμών από περισσότερα από 200 διαφορετικά online booking sites.

O Κατάλογος Ξενοδοχειακών Τιμών της www.trivago.gr (tHPI) δείχνει το μέσο όρο τιμών διανυκτέρευσης στις πιο δημοφιλείς ευρωπαϊκές πόλεις της trivago. Ο μέσος όρος τιμών για ένα δίκλινο δωμάτιο βασίζεται σε περισσότερες από δύο εκατομμύρια καθημερινές αναζητήσεις τιμών για μια διανυκτέρευση που γίνονται μέσω του συστήματος σύγκρισης ξενοδοχειακών τιμών της trivago από 80 εκατομμύρια επισκέπτες το μήνα. Η trivago αποθηκεύει τις αναζητήσεις κάθε μήνα και παρουσιάζει μια γενική εικόνα ξενοδοχειακών τιμών για τον επόμενο μήνα. Το tHPI αντανακλά τις ξενοδοχειακές τιμές της online ξενοδοχειακής αγοράς της Ευρώπης: οι τιμές διανυκτέρευσης από περισσότερα από 200 online sites κρατήσεων και αλυσίδες ξενοδοχείων διαμορφώνουν το μέσο όρο ξενοδοχειακών τιμών για πόλεις, περιοχές και χώρες της Ευρώπης.

Σχετικά με την trivago:

Οι ταξιδιώτες βρίσκουν στην www.trivago.gr ιδανικά ξενοδοχεία στις καλύτερες τιμές χρησιμοποιώντας τα διαφορετικά φίλτρα αναζήτησης. Η trivago είναι ένα online meta search site που συγκρίνει τιμές ξενοδοχείων από περισσότερα από 200 διαφορετικά sites κρατήσεων για περισσότερα από 700.000 ξενοδοχεία ανά τον κόσμο. Επιπλέον, η trivago προσφέρει πάνω από 140 εκατομμύρια ratings για ξενοδοχεία σε συνδυασμό με 14 εκατομμύρια φωτογραφίες. Πάνω από 80 εκατομμύρια χρήστες το μήνα χρησιμοποιούν την trivago και καταφέρνουν να «γλιτώσουν» ως και 36% από τα χρήματα τους κατά μέσο όρο ανά κράτηση. Η trivago GmbH έχει την έδρα της στο Ντίσελντορφ στη Γερμανία ενώ διατηρεί γραφεία και σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μαδρίτη, Μιλάνο, Παρίσι, Αθήνα και Κωνσταντινούπολη. Η trivago ιδρύθηκε το 2005 και αυτή τη στιγμή λειτουργούν 49 διεθνείς πλατφόρμες.