Τις άθλιες μικροκομματικές μεθοδεύσεις με τις οποίες προηγούμενες Κυβερνήσεις και οι πολιτικές ηγεσίες τους στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, συστηματικά ¨τορπίλιζαν¨ την κατασκευή του Φράγματος Αλμωπαίου, ξεσκεπάζει με Ερώτησή του στη Βουλή και με συγκεκριμένα στοιχεία ο Γιώργος Καρασμάνης.

Ο πρώην Υπουργός καταγγέλλει την εξοργιστική πρακτική των σκόπιμων καθυστερήσεων στην υλοποίηση του μεγάλου έργου και τον απροκάλυπτο εμπαιγμό σε βάρος ενός ολόκληρου Νομού, χωρίς δυστυχώς να ακουστεί σε τοπικό επίπεδο η παραμικρή διαμαρτυρία!
Χαρακτηρίζει το Φράγμα ως έργο με πολλαπλά οφέλη, για την αγροτική παραγωγή, την ορθή διαχείριση και αξιοποίηση των υδάτινων πόρων, καθώς και την προστασία του Περιβάλλοντος και ερωτά τον νυν Υπουργό σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για την προκήρυξη της κατασκευής του στο νέο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020.

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

Με την ευκαιρία, ο Βουλευτής επισημαίνει ότι η κατασκευή του Φράγματος θα αποδειχθεί ως έργο πολλαπλής σκοπιμότητας. Να αποτελέσει δηλαδή πόλο έλξης με χώρους αναψυχής, σε συνδυασμό με το Χιονοδρομικό Κέντρο Καϊμακτσαλάν, τους περίφημους Καταρράκτες της Έδεσσας, το Μουσείο της Πέλλας, τη δημιουργία Ναυταθλητικού Κέντρου στον Λουδία, τα Λουτρά Πόζαρ, τη Μονή Αρχαγγέλου κλπ. Αν όλα αυτά αναδειχτούν σωστά, θα μπορέσουν να συνθέσουν μια ιδιαίτερα ελκυστική εικόνα για τον Νομό μας.
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ, Του Βουλευτή Πέλλας ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ
Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

ΘΕΜΑ: «Βάλτε επιτέλους τέλος στον απροκάλυπτο εμπαιγμό με το Φράγμα Αλμωπαίου (Καλής)!
Εδώ και σχεδόν μια δωδεκαετία, η κατασκευή του Φράγματος Αλμωπαίου (Καλής), ένα έργο τεράστιας σημασίας όχι μόνον για το Νομό Πέλλας αλλά και γενικότερα για την Κεντρική Μακεδονία, καρκινοβατεί σε απαράδεκτες και εξοργιστικές πρακτικές σκόπιμων καθυστερήσεων που υπαγορεύονται από στενόψυχες μικροπολιτικές σκοπιμότητες ή και από προσωπικά κομματικά συμφέροντα. Με συνέπεια, να στερείται ο τόπος από πολλαπλά οφέλη για την αγροτική παραγωγή, την ορθή διαχείριση και αξιοποίηση πολύτιμων υδάτινων πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος.
Το μεγάλο αυτό έργο, αποφασίστηκε, σχεδιάστηκε και μπήκε σε τροχιά υλοποίησης από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Με την υπ’ αριθμόν 4902 υπουργική απόφαση της 21ης/6/2006, η προμελέτη του εντάχθηκε στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης με προϋπολογισμό 450.000 ευρώ.
Την 1 η/2/2008, υπεγράφη και η απόφαση για την ανάθεση της προμελέτης, με την πολύμηνη καθυστέρηση να οφείλεται σε προσφυγή ενός εκ των μετεχόντων στον διαγωνισμό στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Η προμελέτη ολοκληρώθηκε και, στη συνέχεια, με την υπουργική απόφαση 4369 της 21ης/5/2009 εντάχθηκε η κύρια μελέτη στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013, στο
Μέτρο 125 Α1, με προϋπολογισμό 3,4 εκατομμυρίων ευρώ. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 8/12/2009 με την υποβολή προσφορών από εννέα μελετητές για την εκπόνηση της μελέτης, και με ημερομηνία παράδοσής της την 9η/9/2011.
Από το χρονικό αυτό σημείο, αρχίζει ένα απίστευτο ¨γαϊτανάκι¨ συστηματικών
κωλυσιεργιών που συνθέτουν έναν πραγματικό Γολγοθά στην πορεία για την υλοποίηση του μακρόπνοου έργου – απόρροια μικροκομματικών σκοπιμοτήτων.
Η Κυβέρνηση άλλαξε με τις εκλογές της 4ης/10/2009.
Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης καθυστερεί αδικαιολόγητα να ανοίξει τους φακέλους με τις προσφορές ώστε να ανατεθεί η κύρια μελέτη στον ανάδοχο. Ο Ερωτών, ξεκινά έναν νέο μαραθώνιο παρεμβάσεων και πιέσεων και η τότε Υπουργός, διαβεβαιώνει – και έχει καταγραφεί στα Πρακτικά της Βουλής – ότι έχει ιεραρχήσει το Φράγμα Αλμωπαίου ως πρώτο στη λίστα των έργων προς κατασκευή και ότι απλώς καθυστερούσε τις διαδικασίες για να ελέγξει συνολικά τα έργα που είχε δρομολογήσει η
προκάτοχος Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας! Ήταν η πρώτη έμμεση αλλά σαφέστατη ένδειξη ότι θα επιχειρείτο η ακύρωση ή η παραπομπή στις καλένδες του μεγάλου έργου, επειδή είχε την… ¨ατυχία¨ να σχεδιαστεί και να προωθηθεί η υλοποίησή του από την Νέα Δημοκρατία!
Η συνέχεια των συστηματικών και μεθοδευμένων καθυστερήσεων, εκτυλίσσεται το 2010. Με τον ανασχηματισμό του Σεπτεμβρίου, αναλαμβάνει νέα ηγεσία στο Υπουργείο, που επίσης διαβεβαιώνει επίσημα ότι οι φάκελοι με τις προσφορές θα ανοίξουν και η υλοποίηση του έργου θα προχωρήσει! Οι διαβεβαιώσεις μένουν στα λόγια, καθώς αντί των όσων υπεσχέθη ο νέος Υπουργός, με την απόφασή του 10400 της 11ης/8/2011 ακυρώνει τον διαγωνισμό και προκηρύσσει νέο,
επικαλούμενος προσχηματικά και με καθυστέρηση… δύο ετών (!) το ¨νέο θεσμικό πλαίσιο εκπόνησης και ανάθεσης μελετών¨. Τούτη δε την απόφαση που ξεπερνά τα όρια μιας πολιτικής
φαρσοκωμωδίας, την πήρε ενώ απέμενε κάτι λιγότερο από… ένας μήνας για την ημερομηνία (9/9/2011) οπότε θα έπρεπε να παραδοθεί η κύρια μελέτη και να προκηρυχθεί η κατασκευή του
Φράγματος, με ολοκλήρωσή του στο τέλος του 2013!! Επρόκειτο δηλαδή για την… κορυφαία πράξη απροσχημάτιστου και συνειδητού εμπαιγμού ενός ολόκληρου Νομού, που παίχτηκε δυστυχώς με την ανοχή ή και τη συνεργασία τοπικών κυβερνητικών παραγόντων!
Το χρονικό διάστημα Ιουλίου – Δεκεμβρίου 2014, οι διαδικασίες επιταχύνθηκαν και
ολοκληρώθηκαν όλες οι αναγκαίες μελέτες. Τον Οκτώβριο του 2014, εντάξαμε το έργο ως τρίτο
ανάμεσα στα δέκα που είχαμε προτείνει στο ¨πακέτο Γιουνγκέρ¨ και, ταυτόχρονα, από το νέο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, διασφαλίσαμε 436 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή αρδευτικών έργων.
ΕΠΕΙΔΗ όπως προαναφέρθηκε, πρόκειται για ένα έργο τεράστιας οικονομικής και
αναπτυξιακής σημασίας και με πλήρη μελετητική ωριμότητα.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για την προκήρυξη της κατασκευής του Φράγματος Αλμωπαίου (Καλής) στο νέο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Γιώργος ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ