Ένας πολύχρονος αγώνας που έδωσε ο Γιώργος Καρασμάνης για ένα έργο πνοής για την Πέλλα, δικαιώνεται σήμερα μετά τη συνάντησή του με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Θοδωρή Σκυλακάκη και την κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι έχει ¨κλειδώσει¨ –  οριστικά και αμετάκλητα – η ένταξη του Φράγματος Αλμωπαίου στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Μια ευτυχής κατάληξη, που οφείλεται στην πολιτική οξυδέρκεια του κ. Σκυλακάκη που, το τελευταίο διάστημα, με τα στοιχεία που του είχε παρουσιάσει ο πρώην Υπουργός, διαπίστωσε τη μεγάλη αδικία που συντελέστηκε σε βάρος του Νομού μας. Και ως πολιτικός και οικονομολόγος, κατανόησε την ανάγκη υλοποίησης αυτού του έργου με την τεράστια – πολλαπλής σπουδαιότητας για την Πέλλα αλλά και για ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία – και, με την έγκριση του Πρωθυπουργού, το ενέταξε για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Ενός έργου που, υπενθυμίζουμε, πέρασε μέσα από ¨συμπληγάδες¨ και ¨τρικλοποδιές¨ σκόπιμων μεθοδεύσεων και συστηματικών καθυστερήσεων και αναβολών επί αναβολών:

  • Την 1ηΦεβρουαρίου 2008 εγκρίθηκε η απόφαση για την ανάθεση της προμελέτης προϋπολογισμού 450.000 ευρώ.
  • Την 1ηΜαΐου 2009, είχαμε την απόφαση 4369 για την ανάθεση της κύριας μελέτης προϋπολογισμού 3.400.000 ευρώ.
  • Στις   8 Δεκεμβρίου 2009, ημέρα διεξαγωγής του διαγωνισμού, η διάδοχη Κυβέρνηση, με την απόφαση 10400 της 11.8.2011 τον κατήργησε και προκήρυξε νέο σε ημερομηνία που θα έπρεπε να έχει παραδοθεί ολοκληρωμένη η κύρια μελέτη – με την οποία το μεγάλο έργο έπρεπε να παραδοθεί ολοκληρωμένο στα τέλη του 2013! Και το θλιβερό της ιστορίας είναι, ότι γι’ αυτή τη  δόλια μεθόδευση, υπήρξαν δυστυχώς και τοπικοί ¨παράγοντες¨ που πανηγύριζαν!!

 

Επί υπουργίας Καρασμάνη στο ΥΠΑΑΤ, ολοκληρώθηκαν ταχύτατα όλες οι μελέτες, με μοναδική εκκρεμότητα μια περιβαλλοντική μελέτη που έπρεπε να παραδοθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2015, αλλά ελέω της νέας Κυβέρνησης,  ολοκληρώθηκε μετά από… τριάμισι χρόνια!

Το ¨γαϊτανάκι¨ των σκόπιμων καθυστερήσεων δε σταμάτησε εδώ.

Από το πουθενά και αιφνιδίως, ανακαλύφθηκε  αιφνιδιαστικά η ¨ανάγκη¨ για την κατασκευή ενός προσωρινού δασικού δρομίσκου λίγων μέτρων, που τον χρησιμοποίησαν ως πρόσχημα παραμονές των εκλογών του 2019, για να μην εντάξουν το Φράγμα Αλμωπαίου στα 29 έργα που υπέγραψε η τότε ηγεσία του ΥΠΑΑΤ!

Όλα αυτά, παρά το γεγονός, ότι επί υπουργίας Καρασμάνη είχαν διασφαλιστεί 436 εκατομμύρια για την κατασκευή φραγμάτων. Αλλά ο πρώην Υπουργός – συγκρουόμενος ακόμη και με παράγοντες του ίδιου πολιτικού χώρου που, είτε από αδράνεια, είτε υπηρετώντας σκοπιμότητες, είτε από ανικανότητα, κωλυσιεργούσαν – συνέχισε τον αγώνα, διαμηνύοντας προς όλους ότι η υλοποίηση του Φράγματος Αλμωπαίου αποτελεί για τον ίδιο ¨κόκκινη γραμμή¨.

Αυτή  η ανυποχώρητη θέση του πρώην Υπουργού, δικαιώνεται σήμερα, που η δρομολόγηση της κατασκευής του Φράγμα Αλμωπαίου είναι οριστική και αμετάκλητη και, επειδή οι ημερομηνίες για όλες τις διαδικασίες είναι ¨σφιχτές¨, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2026.

Έτσι. παίρνει σάρκα και οστά ένα μεγάλο έργο που πιστώνεται απόλυτα στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με πρόδηλα τα τεράστια οφέλη του: Θα αρδεύσει δεκάδες χιλιάδες στρέμματα, θα δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας και, με τον πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα, του θα εισφέρει στον Νομό μας εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Και βέβαια, πρέπει να αναγνωρίσουμε την τεράστια και πολύτιμη συνεισφορά του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Θοδωρή Σκυλακάκη. Και να αναφέρουμε εδώ, ότι ο κ. Σκυλακάκης, από τις 26 Απριλίου είχε ενημερώσει τον Γιώργο Καρασμάνη ότι ¨η εξέλιξη πάνω στο θέμα του Φράγματος Αλμωπαίου είναι ιδιαίτερα ευχάριστη¨ και, ότι η ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης είναι δεδομένη